+316 - 1880 54 39

hans@ph-ontwerp.nl

Marketing & Communicatie

Trents 2016;
Rijke klantervaring zowel fysiek als
digitaal, grappige/originele/choquerende en emotionele content, geautomatiseerde technologie voor het testen van campagnes; realtime
inzicht, diagnostiek en voorspellingen; geen data verzamelen maar inzichten- daarop acties ondernemen, meer personalisatie, kwaliteit boven kwantiteit door relevante acties en aanbiedingen specifiek voor een klant.

Waardepropositie van USP (productkenmerk) naar UBR (koopmotief)

– Voorstel of aanbod

– Specifieke bundeling van producten en diensten. Daarmee waarde voor onze klanten maken door het oplossen van problemen of het invullen van andere vragen.

– Unieke combinatie van de 6 P’s van de marketingmix (product, prijs, plaats, promotie, personeel, proces) die voortvloeit uit de gekozen positionering.

– Een beschrijving van de voordelen die klanten kunnen verwachten van onze verzameling producten en diensten.

– Concrete boodschap of merkbelofte waarvan onze organisatie de doelgroep wil overtuigen met een specifieke communicatiecampagne of -uiting en passend binnen de gekozen positionering.

Drukwerk

Onze mening:
Goed drukwerk leidt tot nieuw werk. Kwaliteit van uw bedrijf moet zichtbaar zijn in kwaliteit die van het papier afspat. Allereerst door ijzersterke ontwerpen. Daarna gedrukt door ons ijzersterke team.

Website

Onze mening:
Uw website moet er zijn. Een bedrijf kan niet meer zonder. Van klein naar groot. Voor elk budget. Zelf bij te houden (Content Managable Systeem) en reagerend op het aparaat waar de site op bekeken wordt (Responsive). Naar keuze een standaard site en/of volledig custom en 100% het ontwerp wat u wil hebben. Aangeleverd of door ons ontworpen. Dit verzorgen wij met een team van 22 programmeurs! Na oplevering kunt u de helpdesk bellen als u daar behoefte aan heeft.

Facebook

Met zijn ruim 1 miljard gebruikers, waarvan 7,6 miljoen Nederlanders, is Facebook een geschikt kanaal om een grote doelgroep te bereiken en met hun een band op te bouwen via je bedrijfsprofiel. Door de toevoeging van Timeline (Timeline is een chronologisch overzicht van activiteiten) is het mogelijk om je bedrijfsgeschiedenis in de vorm van afbeeldingen te tonen.

De belangrijkste functie van social media is het delen van informatie. De bedrijfspagina op Facebook is hier uiterst geschikt voor. Je kunt informatie delen over je producten en diensten. Ook is de pagina een ideale plek om klanten up-to-date te houden over lopende en komende acties en aanbiedingen.

De bedrijfspagina is een ideale plek om op een laagdrempelige manier te communiceren met je klanten. Door als bedrijf te reageren op de problemen en vragen van klanten creëer je een band. Hiermee vergroot je de kans dat de klant ook in de toekomst de voorkeur geeft aan jouw producten of diensten.
Naast dat een bedrijfspagina een ideale plek is om te communiceren met je klanten geeft het ze ook de mogelijkheid om zich te identificeren met jouw bedrijf. Door middel van de ‘Vind ik leuk’ knop wordt de klant gekoppeld aan jouw bedrijf. Hierdoor zullen alle updates van jouw bedrijfspagina ook worden weergegeven in haar of zijn nieuwsoverzicht. Daarnaast kunnen de vrienden van je klant zien dat hij of zij interesse heeft in jouw bedrijf.

Twitter

Twitter is kort met een persoonlijke insteek
Twitter is aan te raden om snel en gemakkelijk in contact te komen met je doelgroep, denk hierbij aan het vragen van tips maar natuurlijk ook om feedback. Omdat je maar kunt reageren in 140 tekens krijg je korte en duidelijke antwoorden terug.

Gebruik Twitter vooral met een persoonlijke insteek, gebruik daarbij je en jij berichten om dichter bij je doelgroep te staan. Zorg er ook voor dat je volgers bedankt om hun feedback of tips. Hiermee bouw je verder aan jullie zakelijke band. Bij Twitter is het van belang om te bedenken wat je wilt delen met jouw volgers.

Linkedin

LinkedIn is minder ‘sexy’.
LinkedIn wordt soms gezien als het ondergeschoven kindje van de social media. Twitter, Facebook en Youtube krijgen veel meer aandacht. Deze social media platforms lijken erg op een dorpscafé. Je ontmoet er bekende en vreemden worden vrienden. Het mag overal over gaan, zolang het maar leuk en luchtig is.
LinkedIn beschikt niet over allerlei fun-attributen en daarmee lijkt het een stuk minder ‘sexy’. Maar dat is juist de kracht van LinkedIn. LinkedIn is opgezet voor het onderhouden en het uitbouwen van je zakelijke netwerk op een strategische en doelgerichte manier.

Op dit moment heeft LinkedIn 150 miljoen gebruikers. Het aantal Nederlandse accounts ligt op meer dan 3 miljoen. De helft van alle gebruikers zijn business decision-makers van hun bedrijf, zoals algemeendirecteuren, afdelingsdirecteuren of senior managers. Dus wanneer je nieuwe klanten wilt en je zoekt de aandacht van belangrijke beslissers of mensen die invloed hebben bij een bedrijf waar je graag zaken mee zou willen doen is LinkedIn de juiste plek.
Door het internationale karakter biedt het ook mogelijkheden om buiten de grens van Nederland te treden. Van alle LinkedIn gebruikers komt 44% uit de Verenigde Staten en de overige 56% uit delen zoals Brazilië, Mexico, India en Frankrijk, om maar even de snelst groeiende landen te noemen van dit moment.
Op welke social media kanalen ben jij van plan je te richten en waarom op deze? Laat het weten door te reageren.

Youtube

YouTube laat het gezicht achter je bedrijf zien
Omdat video’s veel meer zeggen dan afbeeldingen of tekst, is YouTube uitermate geschikt om wat van je zelf te laten zien. YouTube is het grootste videonetwerk en de 2e grootste zoekmachine ter wereld. Meer dan een miljard bezoekers per maand bezoeken de website. Het bedrijf zelf zei ooit: ”Als YouTube een land was, zouden we na India en China het grootste land ter wereld zijn”.

YouTube inzetten kan een goede keus zijn, gebruikers zien dan het gezicht achter het bedrijf. In het echte leven wil je immers ook graag zien met wie je praat. Omdat YouTube een product van Google is, worden de video’s goed geïndexeerd in de zoekmachine. YouTube werkt enkel alleen als je de tijd neemt om hier ook filmpjes op te plaatsen. Je kunt zelf materiaal online zetten, hoewel het soms verstandiger is om dit professioneel te laten maken.

+316 - 1880 54 39

hans@ph-ontwerp.nl